Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 15 August 2011

kenangan jadi "posmen"

Time sekolah dulu especially, watak "posmen" ni penting bangat dong. Yela, zaman dulu lom wujud lagi handpon and xpandai lagi nak email2, so kalau kapel2 nak kontek dorang pakai surat la. Tulis la panjang2 sampai 2,3 helai melafazkan rindu dendam tu haa. Then, pass kat posmen suh deliver xpun, selalunya posmen ni la yang jadi orang tengah bile gaduh and saksi utama kalau surat kantoi kat cikgu/warden. Haha..
Aku sangat arif ngan situasi tu sebab aku posmen pencen!! haha..

ni kalau kes jarak jaoh, terpakse p.cik speed up nk hntar surat
Ingat lagi time aku jadi posmen dulu. kerjaya aku bermula kt MRSM K.Klawang (02-04) then futher lak kat MRSM Muar (05-06). 
Jadi posmen bukan sekadar tolong pass surat je, aku gak bertindak sebagai Penasihat/Motivator xbertauliah bile dorang ada problem and Rujukan utama para Penggosip maktab
(tapi, aku xpenah pecah lobang. rahsia tetap rahsia). Ada gak yang tetiba nak mintak nasihat pun ade. Selalunya memang free of charge la, member punye pasal kn. Yang bestnye jadi posmen ni, kite dapat tengok macam2 ragam + secara xlangsung merapatkan persahabatan kite ngan kedua belah "client". Antara client aku dulu (bukan nama sebenar) :
  • Ayem
  • Zi
  • Mim dekna
  • Ned
  • Momo
  • Atoen
  • Angah bukan adik along
  • Alien
  • Qiqi lala
  • Run for yor life
  • etc
macam hal jadi time aku jadi posmen..sumenye masih segar & jadi kenangan terindah di bangku sekolah. ade client yang kekal sampai sekarang, ade yang kecundang ditengah jalan. cinta monyet or cinta cintun..terpulang pada induvidu & ketentuan Allah. aku sentiase mendoakan yang terbaik untuk member2 sekalian =)

.:. tQ coz melantik aku sebagai posmen korang dulu, 1 kenangan buat aku!

6 comments:

  1. cik posmen ye kak? bergaji x? HAHAHA

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    adela kdg2 dapat upah ceklat bawah meja..;p

    ReplyDelete
  3. baiknye kwn ak sorg ni...meh jd penasihat ak lak..hehe

    ReplyDelete
  4. hehehe..
    uleh aje..ckp je nk nasihat yg cmne,uleh aku kasi free..:P

    ReplyDelete
  5. hehe..
    aah, dan anda yg bertuah mntain smpai skrg..;p
    tahniahhhh..

    ReplyDelete

Lemparkan bicaramu di sini..tQ =)